Groepsdynamieklessen zijn een essentieel onderdeel van het creëren van een positieve en veilige leeromgeving in de klas. In tijden van conflicten of spanning in de klas helpen de groepsdynamieklessen om het evenwicht te herstellen en weer harmonie in de groep te brengen. Door samen te werken en de dynamiek te onderzoeken, leren kinderen hoe ze beter met elkaar kunnen omgaan, wat leidt tot een gezondere en productievere leeromgeving.
De groepsdynamieklessen "Vrolijk naar School" zijn speciaal ontworpen om kinderen in de klas te helpen inzicht te krijgen in hoe hun groep functioneert. Deze interactieve lessen maken groepsprocessen visueel en tastbaar door middel van houten poppetjes, kaartjes en symbolen. Zo wordt duidelijk wat er onder de oppervlakte speelt tussen leerlingen, zoals vriendschappen, ruzies, groepsdruk of pestsituaties.
Tijdens de lessen leren zowel de leerlingen als de leerkracht wat de onderliggende oorzaken van bepaald gedrag zijn. Dit helpt niet alleen om meer begrip voor elkaar te krijgen, maar ook om spanningen en conflicten te verminderen. Door samen de groepsdynamiek te onderzoeken, werken we aan een positief pedagogisch klimaat waar iedereen zich veilig en gehoord voelt. Wanneer er spanningen in de klas zijn, kunnen deze lessen helpen om het evenwicht te herstellen en de sfeer te verbeteren
De groepsdynamieklessen worden gegeven door Jolanda Tettero, een gepassioneerde kindercoach met jarenlange ervaring in het begeleiden van kinderen en ouders.
Met "Vrolijk naar School" worden kinderen bewust van hun eigen plek in de groep en hoe ze anderen kunnen helpen om samen een prettige leeromgeving te creëren.
De tekst op deze pagina is geschreven door Enjoy2Learn gebasseerd op publiek beschikbare informatie. Om deze reden kan de tekst op deze pagina mogelijk incorrect of gedateerd zijn. Enjoy2Learn heeft op geen enkele manier een verbinding met deze workshopgever. Is dit jouw workshop? Laat het ons weten!
Log in of registreer jezelf om workshopgevers makkelijk te contacteren!
Ontdek jezelf!
Laat je artistieke kant zien!
Leerlingen leren ‘leren’!
Maak bewegen nóg leuker!
Ga naar buiten, of neem buiten mee de klas in!
Jullie leerlingen, onze toekomst!
Word jouw leerling de nieuwe einstein!
Verras jezelf!