lessenserie Make and Xperience

lessenserie Make and Xperience

Deze workshop heeft nog geen reviews
Vast bedrag
€0,00
Doelgroep: Alle doelgroepen
Aantal leerlingen: 30
Locatie: Zuid-Holland
Waar: Bij jullie op locatie
Onderwerp: Executieve vaardigheden
Tijdsduur: Vrij bespreekbaar
Structuur: Lessenserie

Verwondering en in de praktijk ontdekken: die impact staat centraal bij de lessenserie van Make and Xperience, ontwikkeld voor alle niveaus van het vmbo in Rotterdam.

Bij digitale vaardigheden wordt vaak meteen gedacht aan het verwerken van data, veilig internetten en het probleemloos gebruiken van allerlei applicaties.

Maar juist ook in de meer technische beroepen is IT niet meer weg te denken en gaan hightech ontwikkelingen zo snel dat de urgentie sterk toeneemt om vmbo-leerlingen aan te sluiten op deze technologieën.

Daarom ontwikkelden IT Campus Rotterdam in samenwerking met RDM Next en Game Tailors een digitaliseringscurriculum, waarin de theorie en de praktijk naadloos past bij de vraag uit het bedrijfsleven, de daarop gebaseerde kerndoelen van het mbo en de belevingswereld van jongeren van 12 tot 16 jaar.

Binnen de lessenserie van Make and Xperience wordt de theorie via serious gaming technologie aangeboden. In drie tot zes lessen spelen de leerlingen klassikaal de verschillende levels per module van de game uit. In hun rol als ‘fixer’ maken zij gebruik van computational thinking-vaardigheden om problemen op te lossen.

Door te gamen, vergaren zij theoretische kennis over de diverse technieken zoals:

- Big data;
- 3D printen;
- Internet of things (IoT);
- AI;
- Robotica;
- Cyber security.
en gaan zij er aansluitend zelf mee aan de slag.


Op de locatie van IT Campus Rotterdam (RDM Campus – Heijplaat), ontvangen we de leerlingen van de deelnemende scholen met open armen en gaan ze in de praktijk aan de slag met de in de game geleerde theorieën. Ze werken samen aan een opstelling waarin alle technieken voorkomen.

Doordat de leerlingen in het curriculum zelf aan de slag zijn geweest met de verschillende technologieën snappen ze de achterliggende concepten. Daardoor staan ze open voor deze technologieën en kunnen ze nieuwe toepassingen herkennen in het werkveld als ze over een aantal jaar de arbeidsmarkt opkomen, of dat nu de zorg, het transport, de bouw of de techniek wordt. Zo worden ze geschoold tot innovatiegerichte werknemers in werkvelden waar deze innovatie ontzettend hard nodig zal zijn.

Ook krijgen de jongeren een ongeëvenaarde introductie in de techniek. Daarmee willen we het aantal jongeren dat kiest voor een technische vervolgopleiding verhogen en voorsorteren op een succesvolle carrière.

Meld jouw leerlingen direct aan want de eerste 600 leerlingen spelen de game gratis!

Aanmelden via:
https://www.itcampus.nl/projecten/max

Ook geschikt voor deelname van ISK-leerlingen en leerlingen van praktijkscholen.

Neem contact op met de aanbieder

Log in of registreer jezelf om workshopgevers makkelijk te contacteren!

Deel deze workshop met collega's:

Reviews:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}