Mindsettraining: Van Vaste Mindset naar Groeimindset
In de Mindsettraining van DoeLab ontdekken leerlingen én leerkrachten hoe je kunt groeien door uitdagingen aan te gaan en niet terug te deinzen voor fouten. Gebaseerd op de theorie van Carol Dweck over de groeimindset en het model van de leerkuil van James Nottingham, geeft deze training leerlingen inzicht in hoe het leerproces werkt. Het DoeLab helpt ze omgaan met uitdagingen en obstakels, en leert hen hun comfortzone te verlaten.
Met de huidige prestatiecultuur zien we vaak dat leerlingen bang zijn om fouten te maken. Hierdoor ontwikkelen ze een vaste mindset, waarin ze de veilige weg kiezen, uitdagingen vermijden en snel opgeven. Deze mindset beperkt de ontwikkeling van zelfvertrouwen en doorzettingsvermogen, wat groei in de weg staat. DoeLab biedt praktische tools om deze vaste mindset om te buigen naar een groeimindset, waarbij leerlingen leren obstakels te overwinnen, vertrouwen te hebben in hun eigen leerproces, en trots te zijn op hun doorzettingsvermogen.
De training integreert ook inzichten van John Hattie en de cirkel van invloed van Stephen Covey, waarbij leerlingen begrijpen waar ze invloed op hebben en leren op welke manier feedback kan helpen bij het ontwikkelen van zelfvertrouwen. Tijdens de training ontdekken leerkrachten hoe ze constructieve feedback geven die leerlingen motiveert om door te gaan, ook wanneer het lastig wordt.
Praktische Informatie:
• Doelgroep: Leerlingen en leerkrachten op basisscholen en middelbare scholen
• Duur: in samenspraak
• Locatie: Op school of bij het DoeLab zelf
• Kosten: Op aanvraag
De tekst op deze pagina is geschreven door Enjoy2Learn gebasseerd op publiek beschikbare informatie. Om deze reden kan de tekst op deze pagina mogelijk incorrect of gedateerd zijn. Enjoy2Learn heeft op geen enkele manier een verbinding met deze workshopgever. Is dit jouw workshop? Laat het ons weten!
Log in of registreer jezelf om workshopgevers makkelijk te contacteren!
Ontdek jezelf!
Laat je artistieke kant zien!
Leerlingen leren ‘leren’!
Maak bewegen nóg leuker!
Ga naar buiten, of neem buiten mee de klas in!
Jullie leerlingen, onze toekomst!
Word jouw leerling de nieuwe einstein!
Verras jezelf!